آزمایشات لازم قبل از عمل بینی
نوشته شده توسط : رعنا

تقریبا پیش از انجام تمامی عمل های جراحی، لازم است که بیمار توسط متخصصان ارزیابی شود. و واجد شرایط عمل شدن باشد. پزشکان معمولا طی یک جلسه به ارزیابی های اولیه می‌پردازند. و برای اطمینان از موارد دیگر، درخواست تعدادی آزمایش را خواهد داد. وبسایت نسخه در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی تمامی آزمایش های لازم که باید پیش از عمل جراحی بینی حتما گرفته شوند خواهد پرداخت. اگر قصد دارید به زودی عمل جراحی رینوپلاستی انجام دهید، حتما و حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید زیرا ما شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل بینی آشنا خواهیم کرد.

هدف از گرفتن آزمایش های قبل از عمل بینی چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، هر شخصی کاندید انجام هر عمل جراحی نیست. و تنها با دارا بودن برخی فاکتورها و سالم بودن می‌توانید عمل بینی انجام دهید. جراح می تواند با نگاه کردن به شما، گرفتن سابقه خانوادگی و معاینه فیزیکی تا حدودی مشخص می‌کند که آیا شما می‌توانید عمل انجام دهید یا خیر.

آزمایش خون قبل از عمل بینی (blood test)

آزمایش کامل خون از مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی است و حتما باید انجام داده شود. معمولا مهمترین فاکتوری که جراح بینی در این تست به دنبال آن خواهد بود هموگلوبین خون است. پزشک می خواهد مطمئن شود که سطح هموگلوبین شما برای انجام عمل مناسب خواهد بود.

البته همه آزمایش های قبل از جراحی بینی که باید در آزمایشگاه گرفته شود محدود به آزمایش خون نمیشود. به طور کلی جراح بینی تست های زیر را نیز در کنار آزمایش خون درخواست میددهد:

  • CBC
  • PT
  • PTT
  • INR
  • FBS
  • BUN
  • CR

آزمایش های قبل از جراحی بینی : الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography)

انجام این تست برای بیمارانی که بیشتر از ۴۰ سال سن دارند درخواست داده خواهد شد. زیرا بروز مشکلات قلبی یا داشتن بیماری زمینه ای و مزمن قلبی میتواند خطر بزرگی برای شما در طی جراحی باشد. الکتروکاردیوگرام آزمایشی است که برای بررسی عملکرد قلب شما مورد نیاز است.

جراح به کمک این تست مشکلات احتمالی قلب شما را تشخیص میدهد. و درباره وضعیت شما همزمان با انجام عمل تصمیم گیری خواهد کرد. اگر قلب شما به اندازه کافی قدرت نداشته باشد که بتواند عمل جراحی بینی را تحمل کند و مشخص شود برای یک مدت طولانی نمیتوانید بیهوش بمانید، احتمالا جراح شما را عمل نکند. بنابراین اگر سن شما بالا است یا احیانا مشکل قلبی دارید جراج بینی اگر از خیر همه آزمایش های قبل از عمل بینی بگذرد از خیر الکتروکاردیوگرافی نخواهد گذشت.

تست‌های مربوط به بارداری (pregnancy test)

دوران بارداری یک دوره حساس در تمام طول عمر است. علم پزشکی توجه ویژه ای به این دوران دارد. مصرف بسیاری از داروها و انجام برخی از پروسه های جراحی طی این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زنان حامله نباید تحت هیچ عمل غیر ضروری قرار بگیرند. زیرا جان مادر و جنین هر دو به خطر خواهد افتاد. عمل زیبایی نیز یکی از اعمال غیر ضروری و الکتیو است. که باید صبر کرد تا دوره بارداری و شیردهی به اتمام برسد سپس اقدام به انجام چنین عملی نمود. تست بارداری قبل از عمل بینی از آن جهت از خانم ها گرفته میشود که مبادا خانمی حامله باشد و یا روزهای ابتدایی حاملگی اش را طی کند بنابراین برای اطمینان از این موضوع جراح ترجیح میدهد برای برخی خانم ها تست بارداری را جزء آزمایش های قبل از عمل بینی قرار دهد.

آزمایش تست نمونه ادرار (Urine test)

خیلی کم پیش می‌آید که جراحی برای بیمارانش چنین تستی را درخواست کند. در مواد معدود، ممکن است جراح به منظور بررسی و ارزیابی شرایط بیمار از لحاظ دارا بودن بیماری هایی مثل دیابت یا عفونت های مجاری ادراری چنین تستی را درخواست کند.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: